آرایش و زیبایی, پوست, ماسک صورت

طرز تهیه ۵ ماسک خانگی رفع جوش صورت

رفع فوری جوش صورت با روش های خانگی

ماسک های خانگی ضد جوش

شاید تا به حال برایتان پیش آمده باشد که به مهمانی یا جشني دعوت مي شوید و هنوز تلفن را زمین نگذاشته اید جوشی بزرگ روی پیشانی یا بینیتان شما را غافلگیر کند.
اما راه چاره چیست ؟
مهمانی را کنسل کنید و در خانه بمانید و تمام مدت بفکر از دست دادن جشن دخترانه ای باشید که مدتها منتظرش بودید یا به فکر درمان سریع جوش هایتان باشید؟
قطعا راه دوم انتخاب شما و هر دختری است که علاوه بر زیبایی و آراستگی بدنبال داشتن پوستی زیبا و فاقد لک و جوش است.
در ادامه ی این مطلب از سایت دخترانه چند راهکار فوری و خانگی برای درمان جوش های صورت به شما معرفی می کنیم.

بیشتر بخوانید : روتین مراقبت از پوست روزانه و شبانه متناسب با انواع پوست ها

روغن درخت چای :

این روغن شگفت انگيز وخارق العاده درمدت زمان کوتاهی جوش های شما را رفع می کند بطوریکه هیچ اثری از آنها باقی نماند .کافی است چند قطره از روغن را روی جوش های خود قراردهید و چندساعت صبرکنید ،خواهید دید که پس از گذشتن چندساعت اثری ازجوش باقی نخواهد ماند.
دقت داشته باشید که اگر جوش های قدیمی وچرکی دارید باید طی چند نوبت وبا حوصله ی بیشتری برای درمانش وقت بگذارید.

روغن هسته ی انار :

با استفاده از روغن هسته ی انارمی توانید علاوه بر رفع جوش های صورت به رفع آکنه و لک های قديمي هم کمک کنید. این روغن معجزه گر خاصیت پاک کنندگی و لایه برداری دارد و به رفع پوسته های مرده و جوش های فعال نیز کمک می کند.
علاوه بر این روغن هسته انار خواص دیگری نیز دارد که در یک مقاله ی جداگانه با نام ( فواید روغن هسته انار ) به آن پرداخته ایم.

ماسک سرکه :

با استفاده از سرکه ی طبیعی می توانید پوستتان را لایه برداری کنید وچربی اضافی پوست را بگیرید ،دقت داشته باشید که اگر پوست خشکی دارید این کار را فقط بر روی جوش ها انجام دهید و از استفاده ی گسترده سرکه بر تمام پوست صورتتان خودداری کنید. برای اینکار با گوش پاک کن کمی از سرکه را بر روی جوش فعال قرار دهید و اجازه دهید چندساعت بماند.اینکار را چندبار درطی روز انجام دهید تا جوشهایتان سریعتر خشک شود.

ماسک حنا :

حنا بخاطر خواص ضد میکروبی که دارد در درمان جوش ها و لک های قدیمی بسیار موثر است ،برای بهره بردن از این ماده ی شگفت انگیز کافیست یک قاشق حنا را با کمی عسل و ماست ( پوست خشک ) مخلوط کرده و روی پوست صورتتان به مدت نیم ساعت قرار دهید .
همچنین برای( پوست چرب ) از ترکیب حنا ،عسل و آبلیمو بهره بگیرید تا علاوه بر خاصیت ضدمیکروبی چربی اضافی پوستتان نیز رفع شود. بیشتر بخوانید : ماسک حنا + چند ترکیب فوق العاده حنا برای پوست و مو

بلک ماسک

اگر جوش های ریز و زیر پوستی شفافیت پوستتان را گرفته اند و یا جوش های سرسیاه پوستتان را کدر کرده اند بلک ماسک یا همان ماسک زغال فعال بهترین پیشنهاد برای شماست .با استفاده از این ماسک می توانید جوش های زیر پوستی راخارج کرده و همچنین نسبت به رفع جوش های سرسیاه به خصوص در ناحیه ی بینی اقدام کنید .
همچنین آموزش ماسک های متنوعی با پایه ماسک زغال فعال در بخش ماسک صورت با نام ( ماسک ذغال فعال ) موجود است و شما می توانید با توجه به نیاز خود از آنها استفاده کنید.

در انتها یادآور می شویم که محافظت از پوست یک پروسه ی زمانبر است اما در دراز مدت می توانید از نتیجه اش لذت ببرید و پوستی شفاف و عاری از هر گونه جوش ،لک وتیرگی داشته باشید. همچنین شما می توانید در این مطلب با نام ( رفع فوری جوش صورت ) روش های دیگری را هم امتحان کنید.

+1
4
+1
4
+1
1
+1
0
+1
2
+1
1
+1
6

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “طرز تهیه ۵ ماسک خانگی رفع جوش صورت

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.