آرایش و زیبایی, پوست, ماسک صورت

آموزش تهیه چند ماسک حنا برای پوست و مو

ماسک حنا

فواید حنا

حنا از قدیم الایام بعنوان گیاهی پرخاصیت ومفید برای رشد موها وجلوگیری از ریزش مو شناخته شده است و با گذشت سالها همچنان محصولی پرطرفدار بین همه بخصوص بانوان است .
این گیاه درگذشته بیشتر بعنوان رنگ موی طبیعی استفاده می شد .
گاهی پودر حنا را در ترکیبات طبیعی استفاده می کردند تا از قرمزی آن بکاهند ودر کنارش از خواص گیاه یا ماده ی مکمل نیز بهره مند شوند.

فواید حنا برای مو ها

حنا در رشد قدی موها بسیار موثر است علاوه برآن از ریزش موها جلوگیری کرده وریشه ی مو را محکم می کند .این گیاه هزارساله موهای نازک را ضخیم می کند وشوره ی سر را درمان می کند.
همچنین می تواند از خارش پوست سر جلوگیری کرده و مزاج سر راتعادل بخشد.
موهای خشک را نرم وابریشمی می کند وچربی اضافی پوست سر را می گیرد.حنا از شکنندگی ،موخوره و تکه تکه شدن موها جلوگیری می کند و موها را براق و شاداب می کند. در ادامه این مطلب در دخترانه به معرفی چند ماسک برای پوست و مو میپردازیم.

بیشتر بخوانید : فواید حنا و مضرات حنای شیمیایی

ماسک حنا

ماسک حنا برای مو

ترکیب حنا و شنبلیله

مقداری تخم شنبلیله را را در کمی آب خیس کنید و اجازه دهید چند ساعت بماند سپس دو قاشق غذاخوری حنا به ترکیب فوق اضافه کرده و به ریشه وساقه ی موهایتان بزنید .بهتر است از کلاه پلاستیکی برای پوشاندن موهایتان استفاده کنید و چند ساعت صبر کنید تا مواد اثرگزاری مطلبوب تری داشته باشند. بعد از مکث لازم موها را آبکشی کنید ،این ماسک جهت تقویت ریشه ی موها و رشد موهای ریخته شده بسیار موثر است.

حنا و ماست

دو قاشق غذاخوری حنا را با کمی ماست مخلوط کرده تا خمیر رواني بدست آید سپس مخلوط را بر روی پوست سر و ساقه ی موها بمالید و اجازه دهید چند ساعت بماند. این تركيب علاوه بر خنک کنندگی پوست سر در تقویت موها نیز موثر است.

حنا ،تخم مرغ ،روغن زیتون

دو قاشق حنا را با یک تخم مرغ و دوقاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کرده و روی ریشه و ساقه ی موها ماساژ دهید. این ترکیب جادویی بخاطر وجود پروتئین تخم مرغ و همچنین روغن زیتون خشکی موها را رفع می کند و موها را براق وشاداب می کند.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ

حنا و قهوه و پودرنخود خام

دو قاشق غذاخوری را به دو قاشق غداخوری و پودر آسیاب شده ی نخود خام و یک قاشق غذاخوری قهوه مخلوط کرده سپس کمی آب ولرم به آن اضافه می کنیم و پنج دقیقه زمان میدهیم تا مواد به اصطلاح به خورد هم بروند بعد مخلوط فوق را بر روی ریشه وساقه ی موها مالیده وچند ساعت مکث می کنیم. نخود در رشد موها و ترمیم کوتیکول های مو بسیار موثر است و همچنین قهوه رنگ تند حنا را تعادل می بخشد.

حنا و کتیرا

دوقاشق غذا خوری حنا را به یک قاشق غذاخوری پودر کتیرا اضافه کرده و با آب ولرم خمیر روانی بدست اورید و پنج دقیقه صبر کنید تا بافت کتیرا یکدست شود ،سپس مخلوط را بر روی ریشه وساقه ی موهایتان بزنید وحداقل ۲ ساعت مکث کنید سپس آبکشی کنید.
این ماسک برای کنترل وتوقف ریزش موها عالیست وبعنوان یک شوینده ی ملایم هم قابل استفاده است.ترکیبات فوق را می توانید به نسبت قد وحجم موهایتان کم یا زیاد کنید ،همچنین برای رسیدن به نتیجه ی دلخواه حداقل هرهفته از این ماسک ها بهره ببرید.

ترکیبات فوق را می توانید به نسبت قد و حجم موهایتان کم یا زیاد کنید ،همچنین برای رسیدن به نتیجه ی دلخواه حداقل هر هفته از این ماسک ها بهره ببرید .
دقت کنید در هنگام آبکشی موهایتان کاملا تمیز شود وباقیمانده ی ماسک برروی پوست یا لا به لای موهایتان نماند چون باعث خارش سر واثر معکوس خواهدشد.

ترکیب هایی فوق العاده حنا برای تقویت موها

ماسک حنا برای پوست

حنا یک روشن کننده و ضد لک فوق العاده است و می توانید یک شب در میان بعنوان یک روتین پوستی از آن استفاده کنید.
این ماسک جوش های پوستی را رفع می کند و آثار به جامانده از آکنه های قديمي را محو خواهد کرد، همچنين با مداومت درمصرف آن پوستتان چند درجه روشنتر خواهدشد.
کافیست کمی حنا را با آب مخلوط کرده و به مدت بیست دقیقه برروی پوست صورت خود قرار دهید .پس از خشک شدن صورت خود را با آب سرد بشویید.

بیشتر بخوانید : آموزش تهیه ۳ نوع ماسک سدر خانگی

قبل از استفاده از هر ماسکی حتما تست حساسیت را برروی ناحیه ی کوچکی از پوستتان انجام دهید ،درصورتیکه دچار خارش ،قرمزي وتورم نشدید از آن استفاده کنید.
اثر مطلوب ماسک ها ی طبیعی نیازمند مداومت و پيگيري است ،پس حتما دوره ی درمان را کامل کنید.

+1
2
+1
8
+1
2
+1
2
+1
2
+1
1
+1
0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.