آرایش و زیبایی, پوست, ماسک صورت

طرز تهیه ماسک ضد لک و روشن کننده پوست خانگی

ماسک های ضد لک و تیرگی پوست

معرفی ماسک های ضد لک و تیرگی پوست :

همه ی ما در برهه ای از زمان با جوش های ریز و درشت و چرکی بر روی پوستمان مواجهه شدیم ، این جوش ها که حاصل دفع مواد زائد توسط کبد هستند نشان دهنده ی وضعیت سلامت بدن ما ، سبک تغذیه ، تعادل هورمونها و عوامل محیطی ، بهداشت فردی و.. هستند .
رعایت هرکدام از آنها در بهبود ظاهری پوست بخصوص در ناحیه ی صورت موثر است .
آثار به جا مانده از جوش ها و یا آفتاب سوختگی ،زخم و….باعث ایجاد لک و تیرگی بر روی پوست و ظاهر ناخوشایندی می شود .
در این بخش از سایت دخترانه به چند روش خانگی برای رفع لک ها و تیرگی های پوست بدن اعم از صورت ،پشت ،بازوها و حتی زیر بغل و کشاله ی ران می پردازیم .

شیرین بیان

پودر ریشه ی شیرین بیان بعنوان موثرترین ماده ی طبیعی جهت رفع تیرگی و لک های پوستی شناخته شده است .عصاره ی این گیاه معجزه گر با از بین بردن لکه های پوستی ، تیرگی نقاط تیره براثر تجمع ملانین ، آفتاب سوختگی، آثار به جامانده از اسکارهای قدیمی و…به بهبود وضعیت پوستتان بسیار کمک خواهد کرد .
راحترین روش استفاده از شیرین بیان ترکیب آن با آب و مالیدن بر روی نقاط تیره ی بدن است.در این مقاله در سایت دخترانه با نام ( طرز تهیه ماسک شیرین بیان )می توانید با یک ماسک شیرین بیان عالی آشنا شوید.

طرز تهیه ماسک شیرین بیان

حنا

حنا گیاهی با هزار و یک خاصیت است، که محبوبیت اصلیش در بین بانوان را مرهون خاصیت روشن کنندگی و سفید کننده گی پوست و صد البته استحکام ریشه ی موهاست.
حنا می تواند تیرگی های پوست را به مرور زمان رفع کرده و پوست را تا چند درجه روشن تر کند .این گیاه اعجاب آور در رفع جوش های فعال که باعث ایجاد اثر ناخوشایند و ظاهری نامناسب در افراد می شوند نیز بسیار موثر است .حنا میتواند در رفع تیرگی های پوست که بر اثر آفتاب سوختگی بوجود آمده اند نیز موثر باشد .
این ماده ی محبوب را مي توانید با کمی آب مخلوط کنید و بر روی پوست تیره ی خود قرار دهید .
در این مطلب در سایت دخترانه با نام ( ماسک حنا ) می توانید چند ترکیب فوقالعاده با حنا را ببینید.

ماسک برنج ( ماسک ژاپنی )

سالهاست که زنان ژاپنی از برنج بعنوان جوان کننده ی پوست استفاده می کنند و کسی نمی تواند منکر تاثیر آن بر زیبایی پوست شود .
ماسک برنج می تواند پوست را درخشان و براق کند و خستگی و تیرگی آن را از بین ببرد . از طرفی نسبت به روشن شدن آن نیز بسیار تاثیر گذار است.
طرز تهیه ی ماسک ژاپنی و سفیدکننده ی طبیعی پوست را در این بخش با نام ( آموزش تهیه ۴ ماسک برنج ) را ببینید .

ماسک برنج

ماسک زرد چوبه

زرد چوبه یک ضد التهاب قوی است که علاوه بر از بین بردن اسکارها می تواند آثار به جا مانده از آنها را نیز محو کند و پوست را به مرور شفاف و یکدست کند، دقت داشته باشید که زردچوبه کمی هاله ی زرد رنگ بر روی پوستتان ایجاد می کند که میتوانید با کمی حوصله آن را محو کنید.
با استفاده از ترکیب آب و زردچوبه، خميري نرم و روان بدست آورید و آنرا برروی پوست خود قرار دهید و تا خشک شدن کامل آن صبور باشید. سپس با آب آبکشی کنید و حتما از یک مرطوب کننده ی سبک بعد از استفاده از این ماسک بهره ببرید ،زیرا زردچوبه پوست را کمی خشک می کند .
با استفاده از زردچوبه میتوانید ماسک های متعددی بسازید که هر کدام خواص جداگانه ای دارند ،جهت رفاه حال شما در این بخش با نام ( آموزش ۲ ماسک زردچوبه ) آموزش ۲ ماسک زردچوبه را قرار دادیم .

طرز تهیه ماسک زرد چوبه

ماسک گلاب

از گلاب می توانید بعنوان یک تونر طبیعی استفاده کنید .
از آنجاییکه که گلاب سبک است باعث ایجاد حساسیت برای شما نمی شود. گلاب خواص ضدمیکروبی هم دارد و بهتر است شب ها قبل از خواب، آن را با یک پنبه ی تمیز بر سطح پوستتان بزنید و اجازه دهید تا صبح بماند و بعد آن را آبکشی کنید.
دقت کنید که گلاب برروی ابرو ،مژه و موهایتان مالیده نشود زیرا به مرور باعث سفیدشدن آنها می شود.

ماسک گلاب

روغن بنفشه

با استفاده از چند قطره روغن بنفشه و ماساژ آن بر روی پوست به مرور می توانید اثر آن در از بین بردن لک های پوستی را به وضوح متوجه شوید .روغن بنفشه پوست را شفاف کرده و تیرگیهای آن را ازبین می برد.

فواید روغن بنفشه کوهی

اسطوخودوس

برای استفاده از اسطوخودوس بعنوان تونری مفید و ضد لک برای پوستتان می توانید کمی از این گیاه را با آب جوش دم کنید و پس از سرد شدن آن را بر روی پوست تمیز خود بزنید .اسطوخودوس علاوه بر خاصیت نرم کنندگی و آرام بخش برای پوست لک ها و تیرگی های پوست را نیز رفع می کند . در این قسمت بخوانید :‌ ( فواید اسطوخودوس برای پوست )

فواید روغن اسطوخودوس برای پوست و مو

بابونه

بابونه گیاهی بسیار مفید برای پوست است .دم کرده ی این گیاه می تواند تاثیر مستقیمی برروی لک ها و تیرگی های پوست داشته باشد . از طرفی بوخور گیاه بابونه نیز می تواند در رفع جوش و لک ها ی پوستی موثر باشد.

برای رفع لک و تیرگی های پوست بطور طبیعی و با مواد خانگی نیازمند صرف وقت و پیگیری حداقل دوماهه است .شما با روشهای خانگی و ارزان می توانید، انواع ماسک های زيبايي را در منزل درست کنید و از کیفیت و سلامت آنها مطمئن باشید.
قبل از استفاده از هر ماسکی حتما بر روی نقطه ای از بدنتان آن را تست کنید .

+1
0
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.