آرایش و زیبایی, پوست, ماسک صورت

طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ :

سفیده تخم مرغ سرشار از کلاژن ویتامین وپروتئین هایی است که برای تغذیه پوست بسیار مفید هستند. سفیده ی تخم مرغ پوست را روشن ودرخشان میکند و بخاطر چسبندگی که دارد می تواند بعنوان یک لایه بردار قوی از آن استفاده کرد. همچنین بخاطر ویتامین c موجود در آن از بروز آکنه جلو گیری کرده و برای رفع آکنه های دوران بزرگسالی بسیار موثر است.
حال در این مطلب در سایت دخترانه به معرفی سه ماسک متفاوت برای پوست های مختلف می پردازیم :

ماسک ۱ : رفع جوش های سر سیاه بینی و صورت با ماسک سفیده تخم مرغ

مواد لازم :

  • سفیده تخم مرغ ۱ عدد
  • دستمال کاغذی ۱ برگه

ابتدا صورت خود را بخور دهید تا جوش های قدیمی و سر سیاه نرمتر شوند و راحتتر از پوست خارج شوند. سپس سفیده تخم مرغ را هم بزنید در حدی که کاملا کف کند بعد پوست صورت خود را با سفیده تخم مرغ زده شده بپوشانید ( این ماسک در اطراف چشم ها استفاده نشود)

طرز تهیه ماسک های صورت خانگی بیشتری را آموزش ببینید : آموزش و طرز تهیه انواع ماسک صورت خانگی

لایه نازک از دستمال کاغذی را روی پوست خود قرار دهید و دوباره روی دستمال ها راهم به سفیده ی تخم مرغ آغشته کنید و لایه ی دوم از دستمال کاغذی روی آن قرار دهید، این کار را تا سه مرحله انجام دهید و ۴۵ – ۶۰ دقیقه زمان دهید تا کاملا خشک شود، در مدتی که ماسک روی صورتتان است صحبت نکنید .


پس از خشک شدن کامل از گوشه دستمال گرفته و به آرامی از پوست خود جدا کنید، می توانید بقایای جوش های سرسیاه قدیمی را که به آسانی با این روش خانگی از پوستتان جداشده اند رابر روی دستمال مشاهده کنید.

ماسک سفیده تخم مرغ

ماسک دوم برای شفافیت پوست ( پوست خشک )

  • سفیده تخم مرغ زده شده
  • عسل ۱ قاشق مربا خوری
  • روغن رزهیپ چند قطره

بیشتر بخوانید : فواید روغن رزهیپ برای پوست

ابتدا سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید تا کف کند و سبک شود سپس عسل و روغن رزهیپ را اضافه کرده و مخلوط کرده برروی پوست تميز قرار داده و نیم ساعت مکث میکنید وبعد به آرامي با آب سرد پوست خود را بشویید.

خواص این ماسک :


خاصیت عسل از قدیم الایام در بهبود زخم های سطحی و رفع اسکارهای پوستی بر کسی پوشیده نیست. همچنین عسل بخاطر خاصیت ضد میکروبی که دارد پوست را پاک وضد عفونی میکند و رطوبت رسانی موثر برای پوست های خشک است،

بیشتر بخوانید : طرز تهیه ۵ نوع ماسک شیر

از طرفی روغن رزهیپ یکی از بهترین رو غن ها برای پوستهای خشک به شمار می آید. علاوه بر آن این روغن با دارا بودن ویتامین آ و سی و ویتامین های گروه ب نقش موثری دربازسازی رطوبت رسانی و کندکردن روند پیری پوست دارد.

ماسک سوم سفیده تخم مرغ و آبلیمو و ماست ( پوست چرب)

  • سفیده تخم مرغ ۱ عدد
  • ماست ۱ قاشق غذاخوری
  • آبلیمو ۱ قاشق مربا خوری

سفیده تخم مرغ را خوب هم می زنید تا کف کند و سبک شود بعد آبلیمو وماست را اضافه کرده ومخلوط می کنید وروی پوست تمیز به مدت نیم ساعت قرار داده وبعد با آب سرد بشویید.

بیشتر بخوانید : آموزش تهیه ۷ نوع ماسک خانگی جوانه گندم برای پوست و مو

خواص این ماسک :


به دلیل وجود آبلیمو در این ماسک چربی اضافی پوست گرفته می شود و ویتامین سی موجود درآبلیمو از بروز آکنه جلوگیری کرده و پوست را شفاف میکند همچنین سفیده تخم مرغ با خاصیت کلاژن سازی مانع بروز چروک های سطحی میشود و ماست نیز با خاصیت روشن کنندگی به پوستتان شفافیت می بخشد و پوستی شاداب و دخترانه برای شما به ارمغان می آورد.

+1
9
+1
5
+1
3
+1
1
+1
5
+1
0
+1
1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.