آرایش و زیبایی, پوست

روش های خانگی رفع فوری جوش صورت و آکنه

علت به وجود آمدن جوش :

به طور کلی جوش ها در ناحیه های مختلف می توانند علت های مختلفی داشته باشند.اما اگر بخواهیم ساده آن را توضیح دهیم.ریشه های مو در کانال هایی به اسم فولیکول مو قرار دارند و غدد چربی هم ترشحات خود را داخل فولیکول ها تخلیه می کنند و زمانی که فولیکول های مو به سبب چربی یا سلول های مرده بسته می شوند جوش یا آکنه رشد می کند.حال در ادامه در سایت دخترانه چند روش خانگی برای از بین بردن جوش ها با شما به اشتراک می گذاریم :

آب لیموی تازه :

شما می توانید جوش هایی که روی پوست ظاهر می شوند متوقف کنید. کافیست بعد از شستن و آب کشی صورت به قسمتهای اطراف بینی و چانه و مناطق مناسب برای رشد جوش ها آب لیمو تازه بمالید.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه انواع ماسک صورت خانگی

درمان فوری جوش صورت با ید :

یک روش ارزان ولی مفید استفاده از ید تصفیه شده است. یک شیشه ید سفید تصفیه شده را از داروخانه تهیه کنید و هر شب قبل از استفاده پوست را تمیز کنید.روی جوش ها را بدقت از این محلول بمالید.خیلی زود خواهید دید که آنها خشک و ناپدید می شوند .

شستشو با آب :

این روش مخصوص دختران نوجوانی است که در سن بلوغ آکنه های فراوانی دارند.سعی کنید پوستتان را با دقت زیادی تمیز نگه دارید.سه بار در روز با آب خیلی گرم بشوید و بعد با حوله حمام خشک کنید بعد از خشک کردن آب سرد روی صورتتان بپاشید و دوباره خشک کنید. هر شب قبل از رفتن به رختخواب مناطق جوش دار را کرم ضد عفونی بمالید

الکل :

یکی دیگر از روشهایی که که می توانید با آن از شر جوش ها خلاص شوید استفاده از الکل است.بعد از شستن و تمیز کردن پوست صورتتان محل هر جوش را با الکل خالص شستشو دهید.گرچه ابتدا دچار سوزش خواهید شد اما جوش ها را خشک و مانع آلودگی بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه ۷ اسکراب بدن خانگی, فواید و مضرات اسکراب بدن,آنچه باید در مورد اسکراب بدن بدانید

روغن سیر :

روشی که در ادامه با شما به اشتراک میگذاریم روش ساخت یک کرم ضد عفونی کننده و البته کمی بو دار است. ولی جوش های شمارا از بین می برد بدون باقی ماندن اثری از آن ها. مقداری روغن سیر تهیه کنید و با کرم مرطوب کننده مخلوط کنید. روی جوش های چرکی و لکه های پوست بمالید بعدا خواهید دید که جوش ها التیام پیدا می کنند. بدون اینکه نشانی بر روی پوست شما بگذارند البته می توانید روغن سیر را بدون اضافه کردن کرم هم استفاده کنید در هر صورت کرم بوی سیر را کمتر میکند.

پوست خیار را دور نیاندازید :

زمانی که خیار میل می کنید پوست آن را دور نیاندازید. با پوست خیار می توانید از رشد جوش ها جلوگیری کنید. زیرا علاوه بر صادف شدن و کوچک شدن حفره های پوست٬ پوست خیار چربی اضافی پوست شمارا می گیرد. فقط اینکار را روی پوست کرم دار و آرایش شده انجام ندهید اول پوستتان را تمیز کنید و بعد از آن استفاده کنید. این کار علاوه بر جلوگیری از جوش صورت پوست شما را نیز خنک می کند.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه ۵ ماسک خانگی رفع جوش صورت

جوش شیرین و آب لیمو :

دو قاشق غذا خوری جوش شیرین را با آب و آب لیمو مخلوط کنید بعد شستن و تمیز کردن پوستتان با یک پنبه تمیز به مناطقی که جوش زده اند بزنید و اجازه بدهید خمیر روی جوش خشک شود و بعد با آب گرم صورتتان را بشویید.اینکار را دو بار در روز تا از بین رفتن جوش ها امتحان کنید یادتان نرود که بیشتر از چند دقیقه این خمیر روی پوستتان قرار نگیرد زیرا موجب حساسیت پوستی می شود.

نکته : قبل از امتحان کردن روش های بالا اطمینان حاصل کنید که به این مواد آلرژی یا حساسیت ندارید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید قرار گرفته باشد اگر شما هم راه و روشی که امتحان پس داده باشد سراغ دارید در قسمت نظرات برای دیگر کاربران دخترانه به اشتراک بگذارید.

+1
3
+1
0
+1
0
+1
0
+1
2
+1
0
+1
0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.