آرایش و زیبایی, دهان و دندان

چند ترفند خانگی برای سفید کردن دندان

امروزه داشتن یک لبخند با دندان های سفید تقریبا گران و پر هزینه برای افراد تمام می شود٬اما خوشبختانه روش های خانگی وجود دارد تا بدون مراجعه به کلینیک دندان هایی سفید و روشن داشته باشید. ابتدا در شروع مطلب باید بگویم که اگر دندان های ((سالم و سفید)) می خواهید ((مسواک زدن)) را جدی بگیرید و هر شب مسواک بزنید این بهترین روش برای داشتن دندان های سفید در طول زمان است٬ اما اگر دندان های شما به سبب عادتهایی مثله نوشیدن چای و قهوه و یا مصرف دخانیات زرد شده اند،در ادامه این مطلب در سایت دخترانه میخواهیم شمارا با چند روش ارزان و خانگی برای سفید کردن دندان آشنا کنیم :

آب لیمو و نمک :

این روش برای افرادی است که دارای دندان های تیره و کدر هستند٬ابتدا مسواک خود را در آب لیموی خالص فرو ببرید و بعد در نمک معمولی بزنید، دندان ها را با آن مسواک کنید و بعد کاملا بشویید. اینکار را هفته ای دو بار انجام دهید، به زودی تفاوت فاحشی را مشاهده خواهید کرد. این عمل لکه هایی را که به سختی پاک می شوند را از دندان های شما پاک می کند.

پوست پرتغال :

کمی پوست پرتقال رنده شده نرم و ریز را به خمیر دندانی که روی مسواک خود قرار دادید اضافه کنید،اینکار دهان شما را خوشبو و دندانهایتان را سفید می کند.

بیشتر بخوانید : توصیه هایی برای جوان ماندن

جوش شیرین و پر اکسید هیدروژن :

یک قاشق چای خوری جوش شیرین با پراکسید هیدروژن را در یک ظرف کوچکه به صورت خمیر درست کنید،خمیر به دست آمده را با استفاده از یک مسواک به مدت 2 الی 3 دقیقه مسواک کنید سپس کاملا بشویید.

روغن نارگیل :

طبق تحقیقات انجام شده روغن نارگیل خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی دارد،که میتواند باکتری های مضر در دهان را از بین ببرد. این روش از روش هایی است که قدمت بسیار زیادی دارد،برای استفاده از این روشن میتوانید پس از مسواک زدن،به مدت پنج تا ده دقیقه یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در دهان بریزید و مانند دهان شویه در دهان بچرخانید.

بیشتر بخوانید : فواید روغن نارگیل | معرفی چند ترکیب روغن نارگیل برای پوست و مو

مسواک با جوش شیرین :

جوش شیرین میتواند از پوسیدگی دندان جلوگیری کند، زردی و لکه های دندان را از بین ببرد شما تنها کافیست با جوش شیرین مسواک کنید.

نمک دریا و جوش شیرین :

یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با ۲\۱ قاشق چای خوری نمک دریا با کمی آب در یک ظرف کوچک مخلوط کنید، خمیر ایجاد شده را با استفاده از یک مسواک به مدت ۲ الی ۳ دقیقه مسواک کنید سپس بشویید،به مدت ۲ بار در هفته این کار را تکرار کنید.

بیشتر بخوانید : آموزش و طرز تهیه انواع ماسک صورت خانگی برای جوانسازی پوست

حرف آخر :

برخی از روش های سفید کردن دندان ممکن است به دندان های شما آسیب بزند مانند : استفاده از ذغال فعال و سرکه سیب… برای داشتن دندان های سفید٬ سعی کنید همیشه مسواک بزنید اما برای اوقاتی که مسواک زدن برای شما مقدور نیست،میتوانید بعد از غذا خوردن دهانتان را با آب سرد بشویید،اینکار بقایای باقی مانده غذا را از دندان های شما بیرون می آورد یا میتوانید بعد از غذا خوردن یک سیب گاز بزنید و بخورید زیرا جویدن سیب باعث می شود پلاک های دندانی از بین بروند. علاوه بر اینکه خوردن سیب باعث افزایش تولید آب دهان می شود که این امر موجب از بین رفتن باکتری های دهان می گردد.

+1
1
+1
3
+1
0
+1
0
+1
1
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.