سلامتی

فواید روغن نارگیل | معرفی چند ترکیب روغن نارگیل برای پوست و مو

فواید روغن نارگیل

روغن نارگیل :

ماساژ صورت ، بدن وسر تاثیر زیادی در سلامت پوست ،مو و مقاومت بدنی افراد دارد ،بطور مثال افرادی که بطور مرتب بدن خود را ماساژ میدهند مقاومت بدنی بیشتری دربرابر ضرب خوردگی وحتی شکستگی استخوانی وکشیدگی رباط ها وماهیچه های خود دارند.


حتی افرادی که پوست سر وصورت خود را بطور مداوم ماساژ می دهند به سلامت واحیای موها وحفظ طراوت پوست خود کمک شایانی می کنند.درنظر داشته باشید که ماساژ بتنهایی عامل موثری نیست وباید به وسیله ی روغن ها گردش خون را سرعت بخشید.

بیشتر بخوانید : فواید روغن بنفشه کوهی برای پوست و مو | طریقه مصرف | طرز تهیه روغن بنفشه در خانه


یکی از بهترین روغن ها برای ماساژ روغن نارگیل است ، این روغن پرخاصیت طرفداران زیادی در دنیا دارد .زیرا خواص زیادآن برای پوست و مو برکسی پوشیده نیست. روغن نارگیل سرشار از پروتئین های مورد نیاز مو،اسید لوریک وآنتی اکسیدان و اسیدهای چرب است که به تقویت موها بسیار کمک می کند.

روغن نارگیل یک ضد میکروب و آفتاب طبیعی :

روغن نارگیل از خشکی موها جلوگیری کرده و باحفظ رطوبت موها را از موخوره و شاخی شدن حفظ می کند.
این روغن محبوب یک ضدآفتاب طبیعیست و از موها دربرابر اشعه ماورابنفش محافظت می کند. همچنین بخاطر خاصیت ضد میکروبی که دارد می تواند از موها دربرابر قارچ ،موخوره وعفونتهای سطح پوست سرحفاظت کند.
روغن نارگیل یکی از مواد اصلی کرم های رطوبت رسان پوست است و در بسیاری از لوازم آرایشی وبهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

حفاظ از موها در برابر حرارت ابزار آرایشی با روغن نارگیل :


روغن نارگیل برای ماساژ پوست کودکان نیزبسیار مفید است و به خاطر جذب آسان و رایحه ی دل انگیز و ملایمش بسیار پرطرفدار است.
همچنین می توانید هنگام استفاده از ابزار آرایشی حرارتی از آن بعنوان محافظ مو استفاده کنید به این صورت که چند قطره از آن را بین دست هایتان مالیده وبعد موهارا از بالا به پایین به آرامی ماساژ دهید وسپس از بابلیس یا اتو مو یا سشوار جهت حالت دادن موها استفاده کنید.


دقت کنید که بهتر است قبل از استفاده روغن نارگیل کمی آن را گرم کنید تا جذب سریعتر صورت گیرد.
می توانید از روغن نارگيل به عنوان روغن حامل بهره ببرید به این صورت که چند قطره از این روغن را با روغن دیگری مخلوط کرده وبعد برای ناحیه مورد نظر استفاده کنید.درادامه سایت دخترانه به معرفی چند ترکیب عالی برای پوست و مو می پردازد.

چند ترکیب عالی روغن نارگیل با دیگر روغن ها برای پوست و مو :

ترکیب روغن نارگیل وروغن چای ( رفع جوش های صورت وسر )
ترکیب روغن نارگیل وروغن هسته ی انار ( رفع چروک ولک های پوستی )
ترکیب روغن نارگیل وروغن جوجوبا ( حفظ نرمی ورطوبت پوست )
ترکیب روغن نارگیل وروغن کرچک ( تقویت مو ومژه ها )
ترکیب روغن نارگیل وروغن سیاهدانه( تقویت موها ورفع سفیدی مو )

بیشتر بخوانید : فواید روغن کرچک برای مو + معرفی چند ترکیب فوق العاده روغن کرچک برای موها


رفع سلولیت با روغن نارگیل :

علاوه بر خواص زیبایی می توانید برای کاهش دردهای موضعی نیز از روغن نارگیل بهره ببرید، همچنین می توانید برای رفع سلولیت های بدن قسمت مورد نظر را با روغن نارگیل ماساژ دورانی بدهید و بعد با لیف طبیعی لوفا بخوبی ماساژ دهید.می توانید شبها کف سرو موهایتان را با روغن نارگیل ماساژ داده تا بخوبی جذب شود و صبح ها حتما پوست و موی خود را با شوینده ای ملایم بشویید.خوشبختانه این روغن محبوب برای انواع پوست ها قابل استفاده است .

+1
0
+1
1
+1
0
+1
0
+1
1
+1
0
+1
0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.