سلامتی

فواید اسطوخودوس برای پوست و مو | طرز تهیه روغن و تونر اسطوخودوس

فواید روغن اسطوخودوس برای پوست و مو

اسطوخودوس :

اسطوخودوس یک گیاه مفید پرطرفدار در طب سنتی است. خواص گسترده ی این گیاه برکسی پوشیده نیست و بخاطر گستردگی روش ها ی مصرف از جمله ،دمنوش،جوشانده ،روغن و…. بسیار کاربردی و راحت استعمال می شود. در ادامه ی این مطلب برای شناخت بیشتر این گیاه شگفت انگیز با ما در سایت دخترانه همراه باشید :

روغن اسطوخودوس ازطریق تقطیر بخار بدست می آید و کاربردهای فراوانی در صنعت عطرسازی ،ساخت صابون ،شمع های خوشبو ،آروماتراپی، ساخت لوسیون و….دارد.

اسطوخودوس و اعصاب و روان :

یکی از مهمترین خواص این گیاه که بسیار مورد توجه قرار گرفته است خاصیت آرام بخشی آن است .این روغن برای رفع استرس و تسکین تنش های عصبی وعاطفی مفید است ،اسطوخودوس می تواند در درمان افسردگی ،استرس ،اضطراب، نگرانی های بی دلیل و خستگی روحی به شما کمک کند . همچنین می تواند ضربان قلب را تنظیم کند و فشار خون بالا را کم کرده و متعادل سازد.

بیشتر بخوانید : فواید روغن بنفشه کوهی برای پوست و مو + طریقه مصرف + طرز تهیه روغن بنفشه در خانه

ماساژ بدن با این روغن نیز می تواند باعث ریلکسی و آرامش عضلات و تسکین دردهای ماهیچه ای و موضعی شود . با اسپری کردن چندقطره ازین روغن بر روی بالشت  می توانید خواب عمیقتری را تجربه کنید.

از دیگر خواص این گیاه بی نظیر می توان به درمان زخم دهان،کاهش علائم سرطان ، ضدآلزایمر ،ادرار آور ،کاهش قند خون ،کاهنده ی فشار خون ،ضد میکروب و عفونت،افزایش اعتماد به نفس درکودکان و….اشاره کرد.تحقیقات بر روی خواص این گیاه هنوز ادامه دارد .

خواص گیاه و روغن اسطوخودوس برای پوست و مو :

  • روغن اسطوخودوس = رشد مو و ابرو
  • روغن اسطوخودوس+روغن چای = درمان آکنه
  • روغن اسطوخودوس+ روغن نارگیل+ روغن جوجوبا = آفتاب سوختگی شدید
  • روغن اسطوخودوس+ روغن آرگان = رفع جوش فعال
  • روغن اسطوخودوس + روغن رزماری = رشد وتحریک فولیکول موهای سر
  • روغن اسطوخودوس + روغن نارگیل  = رفع شوره وجوش های پوستی

طرز تهیه روغن اسطوخودوس در خانه :

ساخت روغن اسطوخودوس از طریق تقطیر در منزل بسیار سخت است اما ما در دخترانه راه دیگری را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید روغن اصل و با کیفیتی را دسترس داشته باشید.

ابتدا گیاه اسطوخودس تازه را تهیه کرده و آن را خشک کنید.سپس یک روغن حامل و سبک  ( روغن بادام شیرین ،روغن نارگیل یا روغن زیتون ) را درشیشه ریخته و ۱۰۰ گرم ازین گیاه را با روغن مخلوط کنید و درب ظرف را بسته وخوب تکان دهید.

بیشتر بخوانید : فواید روغن نارگیل،معرفی چند ترکیب روغن نارگیل برای پوست و مو

به مدت دو روز روغن را در معرض آفتاب قرار دهید،سپس روغن را در جای تاریک و خنک قرار دهید تا خواص گیاه اسطوخودوس جذب روغن شود .

برای این منظور دو هفته زمان کافیست،پس از طی زمان لازم روغن را صاف کنید و ازآن استفاده کنید.

طرز تهیه تونر اسطوخودوس :

مقداری از گیاه اسطوخودوس را در آب جوش ریخته واجازه دهید ۱۰ دقیقه دم بکشد سپس آن را صاف کرده و در یک بطری تمیز بریزید و هر شب قبل از خواب بر روی پوست تمیز اسپری کنید و اجازه دهید تا صبح بماند، این تونر برای شادابی و نشاط و رفع لک های پوستی بسیار مفید است و در کوتاه مدت اثر آن برای شما پدیدار می شود.

نکته : این تونر را میتوانید به مدت ۱۰ روز در یخچال نگهداری کنید .

موارد منع مصرف : زنان باردار و بانوانی که کودک خود را شیر می دهند نباید ازین روغن استفاده کنند همچنین افراد با فشار خون پایین و حساسیت پوستی

+1
0
+1
4
+1
2
+1
0
+1
0
+1
0
+1
1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.