سلامتی

توصیه هایی برای جوان ماندن

بهترین روش ها برای جوان ماندن پوست :

شاید راهی برای جوان ماندن همیشگی وجود نداشته باشد, اما می توان با مراقبت ها و زندگی منظم و طبق اصول در پیری خود وقفه ای ایجاد کنید. در ادامه چند نکته که کمک میکند شما جوان تر بمانید و دیرتر پیر شوید اشاره می کنیم.

بخندید :

اگر کم میخندید بدانید که شما زود پیر می شوید, ببخشید که خیلی رک این حقیقت را گفتم. اما خندیدن جوانی شما را تضمین می کند٬خنده ماهیچه های پیر بدن را بهبود می بخشد و پوست را شفاف می کند. پس خندیدن را جدی بگیرید و زیاد بخندید 🙂

خواب :

خواب منظم تاثیر غیر قابل انکاری در جوان ماندن شما دارد. زیرا که خواب مناسب باعث درخشندگی و شفافیت پوست می شود٬ بهترین ساعت خواب برای داشتن پوستی زیبا و شاداب در ساعت 11 تا 7 صبح است. اشخاصی که دارای خواب نامنظم هستن پوستشان افتاده و دچار پیری زودرس می شوند.

بیشتر بخوانید : فواید رازیانه برای زنان | طرز تهیه روغن رازیانه در منزل رازیانه راهی برای جوانسازی پوست

سیگار و دخانیات مصرف نکنید :

دود سیگار و دخانیات شما را سریعتر از آنچه فکرش را بکنید. درگیر پیری می کند بیش از 4 هزار نوع ماده شیمیایی در سیگار وجود دارد, که باعث می شود روند بازسازی پوست شما به تاخیر بیفتد. سیگار کشیدن باعث افتادگی پوست ٬ تغییر رنگ پوست ٬ تغییر رنگ لب٬ ریزش مو ٬ پسوریازیس می شود.

رژیم غذایی :

اگر فرد بد غذایی هستید و همیشه از غذاهای یخ زده و کنسرو شده استفاده می کنید. باید این را بدانید که پیری زودرس بیخ گوش شماست. اگر می خواهید دیرتر پیر شوید تنوع غذایی مفید و متنوع را در برنامه غذایی خود قرار دهید. حتما مصرف میوه و سبزیجات را در برنامه غذایی خود را افزایش دهید, تا بدن شمارا در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک کند.

قدم بزنید اما نه با قامتی خمیده :

در دنیای امروز که بیشتر انسان ها پشت میز نشین هستند و مسافت هایی حتی کم را هم با وسیله نقلیه طی می کنند. شاید فراموش شده که نداشتن فعالیت و کم تحرکی باعث پیری زودرس می شود. سعی کنید در طول روز حتی شده به مدت ده دقیقه پیاده روی کنید, اما پیاده روی صاف و استوار… سعی کنید قدم های شما استوار و کشیده باشند نه به صورت خمیده. شانه های خود را به عقب بدهید, و شکم را به تو زیرا که خمیده راه رفتن در آخر برایتان دردهای موضعی به ارمغان می آورد.

نوشیدن آب را جدی بگیرید :

هیچ نوشیدنی بهتر از آب نیست. حتما این را تا به حال زیاد شنیده اید که مصرف 6 تا 8 لیوان آب در روز را توصیه می شود. به گفته پژوهشگران نوشیدن آب باعث کاهش چین و چروک و خطوط ریز پوست می شود علاوه بر اینکه آب به گردش جریان خون در پوست نیز کمک می کند.

کافئین مصرف کنید اما نه زیاد :

نوشیدن کافئین آب بدن را از بین می برد, و همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم آب باعث کاهش چین و چروک می شود. علاوه بر این که مصرف طولانی مدت نوشیدنی های کافئین دار باعث نرم و شل شدن پوست می شود سعی کنید در طول روز بیش از دو فنجان نوشیدنی کافئین دار مصرف نکنید.

آرامش خود را حفظ کنید :

اگر شما صاحب یک خانواده شلوغ و همسر و فرزند هستید. حتما در طول روز برای شما پیش آمده که عصبانی شوید و اعصابتان خرد شود یا در طول روز استرس داشته باشید. باید این را رک بگویم که استرس برای جوانی و سلامتی بدن سم است برای خود ارزش قائل شوید و هر روز زمانی را صرف رسیدگی به خود کنید, مدیتیشن کنید و نفس عمیق بکشید و حتی شده برای چند دقیقه همه مشکلات را فراموش کنید.

روی کمر بخوابید :

انقدر بدن ما پیچیده است که حتی طریقه خوابیدن ما برای جوانی پوست تاثیر می گذارد. خوابیدن ما بر روی کمر و پهلو فشار را روی صورت کاهش می دهد و از چین و چروک پوست صورت جلوگیری می کند.

ماسک های خانگی برای جوانسازی پوست :

یکی از بهترین روش ها برای بازسازی پوست صورت و جوان ماندن آن استفاده از ماسک های صورت خانگی است. در بخش : ماسک صورت سایت دخترانه شما می توانید طرز تهیه انواع این ماسک ها را آموزش ببینید و استفاده کنید.

ماسک شیر
+1
2
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.