آرایش و زیبایی, پوست

معرفی بهترین کرم های ضد آفتاب موجود در بازار

بهترین کرم ضد آفتاب

نور خورشید یکی از بهترین هدایایی است که طبیعت بطور رایگان دراختیار همه ی موجودات قرار داده است.
قرار گرفتن در زیر آفتاب ملایم باعث می شود که روحیه تان شاداب تر شود. و احساس بهتری نسبت به خود و محیط اطرافتان پیدا کنید.
نور خورشید می تواند سلامت قلب را بهبود بخشیده همچنین در کنترل فشار خون بالا نیز موثر است.
ویتامین D مورد نیاز بدن از طریق آفتاب تامین می شود و در کنترل دیابت ،افزایش وزن و بهبود بسیاری از بیماری ها ی روحی موثر است.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه ۷ اسکراب بدن خانگی, فواید و مضرات اسکراب بدن,آنچه باید در مورد اسکراب بدن بدانید


با تمام خواص ذکر شده در هنگام آفتاب گرفتن باید به یک سری نکات اساسی توجه کرد، زیرا می تواند مانند یک شمشیر دولبه باشد. یعنی همانطور که برای سلامت بدنمان مفید است می تواند در آسیب رساندن به آن نیز موثرباشد.
تابش مستقیم خورشید باعث قرمزی وسوختگی پوست ،تاول های پوستی ، لک های پوستی و ایجاد چین و چروک و در مواردی باعث بروز سرطانهای پوستی می شود.
از این رو باید پوستمان را در ساعاتی که خورشید بطور مستقیم برزمین می تابد محافظت کنیم .
برای این کار می توانیم درساعات اوج گرما ۱۱ الی ۴ در منزل و یا سایر محیط های سربسته قرار بگیریم .از لباس هایی با رنگهای روشن و ترجیحا پوشیده تر استفاده کنيم و حتما از اهمیت کرم ضد آفتاب غافل نشویم .

کرم ضدآفتاب چه کاری انجام می دهد؟


هر روز در رادیو و تلویزیون تبلیغاتی مبنی بر اثر مثبت کرم های ضدآفتاب در حفظ و مراقبت پوستمان دیده و یا می شنویم.
اما واقعا اینگونه کرم ها و یا لوسیون ها چه تاثیری دارند و چه می کنند؟
کرم های ضد آفتاب با ترکیباتی که دارند پوست را در برابر اشعه های فرابنفش محافظت می کنند .پرتوهای فرابنفش دو نوع UVA و UVB هستند .این اشعه ها به پوست آسیب زده و باعث آسیب دیدن آن می شود.در مواردی که آفتاب سوختگی شدید باشد و یا مدت طولانی تری در معرض نورخورشید قرار بگیرید خطر ابتلا به سرطانهای پوستی چندبرابر می شود.

بیشتر بخوانید : آموزش و طرز تهیه انواع ماسک صورت خانگی

اشعه ی UVA می تواند به داخل پوست نفوذ پیداکرده و باعث ایجاد چروک بر سطح پوست شود ،قسمتهایی از پوست که درمعرض مستقیم نورخورشید قرار گرفته وپوست نازکتری دارند مثل اطراف چشم ها و لب علائم پیری را زودتر نشان میدهند همچنین پیشانی و گونه ها دچار آفتاب سوختگی می شوند.
اشعه ی UVB خطرناکتر از UVA است زیرا باعث ایجاد سلولهای سرطانی می شود.
کرمهای ضدآفتاب می توانند پرتوهای مضر نورخورشید را کنترل کرده و مانع آسیب رسیدن به پوست شما شوند.

عبارت SPF درج شده روی کرم ها به چه معناست؟

این عبارت نشاندهنده ی میزان حفاظت کرم ضدآفتاب از پوست شما درمقابل آفتاب است . عددی که درجلوی spf نوشته می شود نشان دهنده قدرت ضدآفتاب است. و هرچه این عدد بزرگتر باشد می تواند پرتوهای UVB را بیشتر دفع کند.
نکته ای که باید همیشه مدّ نظر قرار دهید این است که نیم ساعت قبل از قرارگرفتن در معرض آفتاب. باید از میزان کافی کرد بر روی پوستتان استفاده کنید،تا فرصت اثرگذاری و حفاظتی خودرا اعمال کند. همچنین باید هر دو ساعت یکبار آن را تجدید کنید تا تاثیرش تثبیت شود.

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین رژلب های بازار و نکاتی برای مراقبت از لب ها


امروزه کرم های ضد آفتاب رنگی نیز به بازار آمده اند و شما دیگر بهانه ای برای استفاده نکردن از آنها نخواهید داشت .
افراد با پوست خشک می توانند از کرم های عادی استفاده کنند ولی برای کسانیکه پوست چربی دارند و یا تعریق زیادی دارند محصولات فاقد چربی گزینه ی مناسبتری است .

اکنون به معرفی چند برند خوب و قابل اطمینان در زمینه ی تولید ضد آفتاب ها می پردازیم :

ضد آفتاب اون ave’ne


یکی از بهترین محصولات به خصوص برای پوست های حساس به شمار می آید. و در دو نوع سفید و نارنجی به بازارعرضه شده است.
این محصول یک آب رسان خوب و التیام دهنده نیز به شمار می آید. و قادراست محافظت بالایی نسبت به اشعه ی UV داشته باشد. نوع سفید آن دارای فیلتر ۱۰۰ درصد است و پیشنهاد مناسبی برای خانم های باردار ، نوزادان و افراد با پوست حساس است.
نوع نارنجی با SPF های متفاوت متفاوت پوستتان را محافظت کند.در برابر تعریق مقاوم است و در دو نوع رنگی و ساده موجود می باشد.

ضد آفتاب اون ave’ne

ضد آفتاب الارو ELARO


این ضد آفتاب ساخت کشور فرانسه است اما علاوه بر فرانسه در کشور سوئیس وکانادا نیز تولید می شود . پوشش دهی خوبی دارد ، و در رنگبندی های مختلف تولید می شود .این مساله به شما کمک می کند که کرمی متناسب با رنگ پوستتان انتخاب کنید و نیاز شما را به یک کرم پودر آرایشی روزانه رفع می کند. کرم های الارو در دو نوع مناسب پوست خشک و حساس و پوست چرب و مستعد جوش تولید شده است.
قیمت قابل قبولی دارد اما متاسفانه نمونه تقلبی این کرم در بازار زیاد است. پس حتما از فروشگاه های معتبر خریداری کرده و اصالت کالا را بررسی کنید.

ضد آفتاب الارو ELARO
ضد آفتاب الارو ELARO

ضد آفتاب ام کیو MQ


این کرم محصول کشور فرانسه است و در چهار رنگ بندی به بازار عرضه شده است.
برای انواع پوست های چرب و مستعد جوش ،پوست های حساس و پوست خشک تولید شده است و نیاز به تجدید در هر دو ساعت دارد. این کرم با ساختار سبکی که دارد به راحتی روی پوست مینشیند و در برابر تعریق مقاوم است.دارای ترکیبات رطوبت رسان ،ضدچروک هستند و پوست را مات نشان می دهد.

ضد آفتاب MQ

ضدآفتاب لانسن LANSON


این کرم ضدافتاب لانسون ساخت کشور فرانسه است و با خاصیت کرم پودری که دارد نیاز شما را به کرم های آرایشی رفع می کند. محافظ پوست در برابر اشعه UV است .
به خاطر ترکیبات بکار رفته در آن می تواند از ایجاد چین و چروک و لک های پوستی جلوگیری کند. فاقد پارابن و عصاره های عطری است و این مساله آن را برای پوست های حساس قابل استفاده کرده است . این محصول مناسب پوست خشک و چرب و حساس و حتی مخصوص آقایان نیز تولید شده است و قیمت متوسطی دارد. متاسفانه در سالهای اخیر نمونه تقلبی این محصول نیز در بازار خرید و فروش می شود.

ضدآفتاب لانسن LANSON

ضد آفتاب دکتر ژیلا


محصولات دکتر ژیلا جز برندهای ایرانیست که بسیار مورد توجه قرار گرفته است وکیفیت خوبي نسبت به قیمتش دارد.
این کرم ها حاوی ويتامين ها ،روغن ها و عصاره های گیاهی است که پوست را علاوه بر محافظت از اشعه UV تقویت کرده ومانع التهاب وقرمزی آن می شود . علاوه بر این خاصیت ضدّ تعریق دارد و مناسب انواع پوست ها تولید شده است.

سن مناسب استفاده از ضدآفتاب از شش ماهگی به بعد است. البته برای کودکان محصولات سازگار با پوست آنها وجود دارد. همچنین برای نقاطی از بدن مانند دست آقایان که مو دارد استفاده از اسپری ها و یا لوسیون ها گزینه ی مناسبتری است.
در نظر داشته باشید که پوست اولین سد دفاعی بد در برابر عوامل بیماریزاست. پس در مراقبت و نگهداری از آن کوشا باشید.

ضد آفتاب دکتر ژیلا

شما از کدام کرم ضد آفتاب استفاده می کنید؟ بهترین کرم ضد آفتاب از نظر شما کدام است؟ لطفا تجربیات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران دخترانه به اشتراک بگذارید.

+1
2
+1
4
+1
7
+1
1
+1
1
+1
2
+1
3

نوشته های مشابه

3 دیدگاه در “معرفی بهترین کرم های ضد آفتاب موجود در بازار

  1. تصویر آواتار fati گفت:

    ave’ne خوبه من استفاده میکنم

    1. تصویر آواتار سالومه گفت:

      ببخشید قیمتش چند شده

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.