آرایش و زیبایی, مو

روش هایی مفید برای خلاصی از موهای چرب

درمان خانگی موهای چرب :

موهای آراسته و تمیز یکی از مهمترین عواملی است که نوع پوشش لباس را تحت تاثیر خود قرار می دهد‍‍٬ بنابراین موهای مرتب یک راز مهم زیبایی است. در این مقاله ما به شما یک روش مخصوص و طرز تهیه چند ماسک خانگی مو را به شما آموزش می دهیم. تا به برطرف کردن چربی اضافی موهای شما کمک کند.

طرز تهیه محلول خانگی با بوراکس :

این محلول با مرطوب کردن موهای شما و تقویت و حفظ رنگ مو کمک می کند تا از شر چربی اضافه موهای خود راحت شوید. این محلول را می توان یا بین شامپو کردن موها و یا بعد از شامپو کردن به کار برد.

۲۸ گرم بوراکس ۱۴ گرم کافور ( قبلا حل کنید) و یک چهارم آب جوش با هم مخلوط کنید. البته ممکن است موقع حل کردن کافور به صورت تیکه تیکه شود.

این محلول را هنگامی که خنک شد استفاده کنید. شخصا دریافتم که شستشوی موها هر روز ضروری است٬ بخصوص اگر موها چرب باشند٬ اگر بعد از هر شستشو یک حالت دهنده (کاندیشنر) خوب استفاده کنید ضرری ندارد. همچنین مخلوط آب یک لیموی تازه در آبکشی آخر برای موها بسیار مفید می باشد. زیرا از چرب شدن موها جلوگیری می کند و به شفاف شدن رنگ آن نیز کمک می کند.

مهم نیست که موی بلند یا کوتاه دارید بلکه باید مرتب موهایتان را توسط آرایشگر مرتب کنید. تا شکل و ترکیب و حالت مو حفظ شود حتی وقتی که قصد بلند کردن موهایتان را دارید باید هر ۴ تا ۵ هفته آنها را کمی کوتاه ( چک ) کنید. کوتاه کردن مقدار کمی از انتهای مو ٬ موجب تقویت و پرپشتی آن ها می شود.

ماسک آلوئه ورا :

حتما از فواید آلوئه ورا بسیار شنیده اید آلوئه ورا منبعی غنی از کلسیم ،منیزیم،زینک و…است که برای رشد مو و بهبود وضعیت پوست بسیار موثرند. در بخش طرز تهیه ماسک خانگی ما طرز تهیه چند ماسک خانگی آلوئه ورا برای پوست و مو را منتشر کرده ایم که می توانید از آن استفاده کنید. بیشتر بخوانید : آموزش تهیه ۷ نوع ماسک آلوئه ورا خانگی برای پوست و مو

ماسک جو دوسر :

جو دوسر یکی از غلات بسیار مفید برای بدن انسان است. این دانه ی پرخاصیت سرشار از فیبر وانواع آمینواسیدهاست.
دارای ویتامین های A,E,سلنیوم،مس،روی،آهن و انواع ويتامين های گروه ب است. در مقاله ای با نام : آموزش تهیه ۷ نوع ماسک جو دوسر برای پوست و مو شما می توانید طرز تهیه ماسکی را آموزش ببینید, که هم برای تقویت موها و همچنین برای گرفتن چربی اضافی پوست مناسب است.

ماسک حنا :

حنا از قدیم الایام بعنوان گیاهی پرخاصیت و مفید برای رشد موها و جلوگیری از ریزش مو شناخته شده است و با گذشت سالها همچنان محصولی پرطرفدار است . در مقاله ای با نام : آموزش تهیه چند ماسک حنا برای پوست و مو طرز تهیه ماسکی را برای شما قرار دادیم که می تواند برای موهای چرب شما مفید باشد.

نکته : قبل از استفاده از هر کدام از آموزش های بالا, آن ها را بر روی نقطه ی کوچکی از پوستتان تست کنید. تا از بروز حساسیت جلوگیری کنید.

+1
0
+1
2
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.