پوست, سلامتی

فواید روغن بنفشه کوهی برای پوست و مو | طریقه مصرف | طرز تهیه روغن بنفشه در خانه

فواید روغن بنفشه کوهی

روغن بنفشه کوهی :

یکی از از ارزشمندترین روغن ها برای پوست ومو وسلامتی قطعا روغن بنفشه است. بیش از 200 گونه ی مختلف از انواع بنفشه در طبیعت وجود دارد. وبنفشه ی کوهی بخاطر خاصیت فراوانش یکی از پرطرفدارترين آنهاست.این گیاه علاوه بر زیبایی ظاهری خواص فراوانی نیز دارد. از اسانس آن در ساخت عطر و لوازم آرایشی بیشترین بهره را میبرند ،همچنين در صنعت شیرینی پزی نیز بسیار پرطرفداراست.

بیشتر بخوانید : فواید اسطوخودوس برای پوست و مو | طرز تهیه روغن و تونر اسطوخودوس

رایحه درمانی با گل بنفشه :

یکی دیگر از مصارف گل بنفشه آروماتراپی یا همان رایحه درمانی است. این گیاه بخاطر عطر ملایم و لطیفی که دارد در درمان اضطراب ورفع تنش های خلقی بسیار مفید است و باعث آرامش اعصاب می شود. همچنین تسکین دردهای میگرنی از طریق بوییدن عطر گل بنفشه و یا ماساژ روغن های حاوی اسانس این گل زیبا بر روی شقیقه ها باعث تسکین درد می شود.

طرز تهیه روغن بنفشه در خانه :

روغن بنفشه جز گران ترین روغن هاست زیرا برای بدست آوردن یک کیلو گرم ازین روغن حدود هزار کیلوگرم ازین گیاه مصرف میشود. یکی از راههای استخراج این روغن خاص استفاده از یک روغن حامل وغوطه ور ساخت پودر خشک گلبرگ های این گیاه است. به این صورت که درظرفی مقداری روغن حامل ( روغن زیتون یا روغن کنجد ) ریخته ومقداری از گل و برگ خشک شده ی گیاه را درآن می ریزیم ،به مدت سه هفته درجای خنک وتاریک قرار داده وفقط روزی چندبار آن راتکان می دهیم. بعد از سه هفته روغن راصاف کرده ودوباره پودر گل جدید به آن اضافه میکنیم این کار را حداقل سه بار انجام می دهيم تا روغن مرغوبی بدست بیاوریم.

دقت داشته باشید که خواص روغن گل بنفشه برپایه روغن زیتون با روغن گل بنفشه برپایه ی روغن کنجد کاملا متفاوت است .

یکی دیگر از خواص این روغن در درمان سرماخوردگی و یا حساسیت های فصلی است، حتی به کراّت دیده شده است که درمان سینوزیت های قديمي نیز با بخور این روغن امکان پذیر است.

فواید روغن بنفشه برای پوست و مو :

پوست :
رفع لک های قدیمی ،جای جوش واسکارهای پوستی،رفع آکنه ،رفع آفتاب سوختگی و استفاده از آن به عنوان ضد آفتاب طبیعی، ضد التهاب و قرمزی پوست، رفع میلیا ،ضد چروک ملایم.

طریقه ی مصرف : چند قطره ازین روغن را برروی پوست تمیز ریخته و به آرامی پوست خود را ماساژ دهید ،این روغن به سرعت جذب پوست شده واثر چربی برجای نمی گذارد.

روغن های حاملی که می توانید با روغن بنفشه ترکیب کنید: روغن زیتون ،روغن کنجد ،روغن جوجوبا،روغن بادام شیرین،روغن نارگیل

بیشتر بخوانید : فواید روغن نارگیل،معرفی چند ترکیب روغن نارگیل برای پوست و مو

مو :
رفع شوره ی سر، رفع سفیدی مو ،رفع ریزش مو ،کمک به افزایش رشد مو ، پر پشت کننده موی سر و ابرو

دقت کنید که برای استفاده ی روغن جهت سلامت موها آنها را زیاد چرب نکنید. درعوض با تداوم وپیگیری در رفع مشکلات موهای خود بکوشید.
همچنين بهترین روش مصرف روغن بنفشه گرم کردن آن جهت جذب بهتر و ماساژ ملایم آن بر روی پوست سر است.

نکته : قبل از مصرف روغن بنفشه حتما برروی ناحیه کوچکی از پوستتان آن را تست کنید.

نکته : خانم های باردار با احتیاط و با مشورت پزشک استفاده کنند.

نکته : همیشه از بهترین وبا کیفیت ترین روغن ها برای پوست ومویتان استفاده کنید زیرا روغن ها بخاطر جذب سریع اثر ماندگاری برپوستتان دارند.

فواید روغن بنفشه کوهی برای پوست و مو + طریقه مصرف + طرز تهیه روغن بنفشه در خانه

+1
1
+1
2
+1
0
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.