آشپزی

طرز تهیه ژله دو رنگ ميوه ای

طرز تهیه ژله دو رنگ ميوه ای

مواد لازم برای تهیه ژله دو رنگ میوه ای :

ژله با رنگ دلخواه۱ بسته
ژله ی آلوئه ورا۲ بسته
خامه یا بستنی وانیلی ساده۱ لیوان
میوه های دلخواه ( متناسب با رنگ ژله )به مقدار لازم

طرز تهیه ژله دو رنگ ميوه ای :

ابتدا ژله ی رنگی را با یک لیوان آبجوش مخلوط کنید و خوب هم بزنید، تا یکدست و یکنواخت شود بعد یک لیوان آب سرد به مخلوط اضافه کنید، و خوب هم بزنید تا بلورهای شکر و ژلاتین سفت نشوند. حالا ژله ها را در لیوان های سرو و یا قالبتان بریزید و اجازه دهید چندساعت در یخچال بماند تا سرد شود.


در ظرفی دیگر یک بسته ژله آلوئه ورا را با آبجوش مخلوط کرده. و به جای آب سرد بستنی یا خامه را اضافه کنید، و بعد از سفت شدن لایه ی قبلی آن را به آرامي به ظرف بعدی انتقال دهید . ظرف را در یخچال بگذارید تا سرد شود و ژله سفت شود.بعد از سفت شدن لایه ی خامه ای مقداری از میوه های دلخواه را روی سطح ژله بچینید و بعد بسته ی دوم ژله ی آلوئه ورا را طبق توضیحات قبل با آبجوش و آب سرد مخلوط کرده و چند قاشق از آن را روی ميوه ها بریزید و در یخچال بگذارید تا میوه ها در بین ژله سفت شود .


در مرحله بعد کمی ديگر از میوه ها را روی سطح ژله ی شفاف آلوئه ورا چیده ودوباره کمی از ژله ی آلوئه ورای مایع را به آرامی روی میوه ها میریزیم .
این مرحله به دقت و حوصله احتیاج دارد. تا میوه ها دربین لایه های ژله بصورت معلق دیده شود. و اگر تمام ژله را به یکباره روی میوه ها بریزید میوه ها روی سطح ژله می آیند و شناور می شوند.
بعد از سفت شدن ژله ی آلوئه ورا می توانید آن را تزئین کنید .البته این ژله بدون تزئین هم زیباست.

نکته : اگر از قالب بزرگ برای این ژله استفاده می کنید و میخواهید بعد از سفت شدن ژله را درظرف ديگري سرو کنید. تمام مراحل را از آخر به اول انجام دهید تا ژله تان برعکس نشود. یعنی اول ژله ی آلوئه ورا ومیوه ها ،بعد ژله ی بستنی وبعدژله ی رنگی را در قالب بریزید. .

+1
4
+1
12
+1
7
+1
3
+1
4
+1
2
+1
1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.