پوست, سلامتی

فواید روغن کندش

فواید روغن کندش

روغن کندش :

زندگی شهری ،تغذیه نادرست، عوامل ژنتیکی ، بیماری ،سبک زندگی و…همه از عواملي هستند که در ریزش موها از سنین پایینتر تاثیرگذارند .
هر روزه در تبلیغات رسانه ای و بیلبوردهای بزرگ درون شهری شاهد ادعای افرادی هستیم که محصولاتی را برای رفع ریزش مو و تقويت پیاز مو و رفع کچلی و ریزش موی سکه ای دارند. ودر کنار آن کلینیک های بزرگ زیبایی که کاشت مو و ابرو وریش را تبلیغ می کنند.

اما تا بحال با خود فکر کرده اید که قبل از انجام چنین کارهایی از محصولات ساده تر و طبیعی که خداوند در اختیارمان قرار داده است استفاده کنید .اگر تا به امروز انواع و اقسام ماسک ها و روغن ها و… را تجربه کرده اید اما نتیجه ای نگرفتید قطعا روغن کندش را فراموش کرده اید و یا آن را نمیشناختید .تا پایان این مقاله با سایت دخترانه همراه باشید تا این معجزه گر طبیعی را بهتر بشناسید.

بیشتر بخوانید : فواید روغن رزهیپ برای پوست

روغن کندش گیاهی بومی کشور هندوستان است. بابویی تند و نامطبوع ولی اثری عالی و مطبوع ریشه های این گیاه بسیار قوی ومحکم است و از پودر آن برای درمان بی مویی یا کم مویی استفاده می کنند. ماساژ این روغن بر روی پوست سر و یا صورت باعث خونرسانی بهتر و انبساط عروق می شود. این گیاه منبعي غنی از ویتامین ها ومواد معدنی مورد نیاز موهاست.


از خواص اینا روغن معجزه گر، می توان به کاهش ریزش مو، افزایش ضخامت تار موها, رشد موهای جدید ، پر پشت کردن موها، رشد موهای ابرو و حتی ریش صورت آقایان اشاره کرد. روغن کندش روغنی سنگین است و برای به دست آوردن آن باید از روغنی حامل استفاده کرد.


آموزش تهیه روغن کندش در منزل :


مقدار ۱۰۰ گرم از پودر ریشه ی کندش را از عطاری تهیه کرده و در روغن حامل مثل روغن زیتون یا روغن کنجد و یا روغن بادام بریزید و در محلی تاریک قرار دهید.

بیشتر بخوانید : فواید روغن بنفشه کوهی برای پوست و مو | طریقه مصرف | طرز تهیه روغن بنفشه در خانه

به مدت یک ماه این گیاه باید در روغن بماند، و فقط روزی چند بار شیشه محتوی روغن را تکان دهید .پس از مدت زمان تعیین شده روغن را صاف کنید و با خیال راحت از آن استفاده کنید.افرادی که دارای طبع گرم هستند هفته ای سه بار و افراد دارای طبع سرد تا هفته ای پنج بار مجاز به استفاده از این روغن هستند. دقت کنید که اگر ریزش موی شما بخاطر غلبه ی صفر است، حتما بدنبال درمان داخلی و اصلاح مزاج هم باشید.

این روغن باید حداقل ۵ الی ۶ ساعت بر روی پوست شما بماند، پس می توانید شبها قبل از خواب بر روی ناحیه ی مورد نظر ماساژ داده و صبح آن را بشویید.
بعد از ۲ ماه می توانید موهاي کرکی وریز را بر روی سطح پوستتان ببینید و برای اینکه موها ضخیم شوند و تثبیت شوند، روغن مالی را تا ۸ ماه ادامه دهید.

+1
7
+1
17
+1
7
+1
10
+1
5
+1
2
+1
5

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.