آشپزی

طرز تهیه بورک سبزیجات

طرز تهیه بورک سبزیجات

بورک سبزیجات :

اگر جز افرادی هستید که به فست فودهای گیاهی علاقه مندید و یا گیاهخوار هستید بورک سبزيجات می تواند یک انتخاب عالی برایتان باشد. با آشپزی دخترانه همراه باشید و طرز تهیه ی این پیش غذای خوش طعم ترکی را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه بورک سبزیجات :

خمیر یوفکای آماده۲۰ عدد
پیاز متوسط۱ عدد
فلفل دلمه ای خرد شده۱ عدد
سیر۱ حبه
سیب زمینی خرد شده۱ عدد
قارچ خرد شده۱۰ عدد
کنسرو ذرت۱ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
گشنیز خرد شده۲ قاشق غذاخوری
نمک – فلفل – زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه بورک سبزیجات :

پیاز را نگینی خرد کرده و با روغن زیتون کمی تفت دهید تا نرم شود سپس سیر رنده شده را به همراه نمک و ادویه ها اضافه کنید تا بوی سیر به مشام برسد .حالا نوبت اضافه کردن رب گوجه فرنگی و قارچ هاست .
در این مرحله قارچ ها را با حرارت بیشتری سرخ کنید تا آب نیندازد،وقتی قارچ ها نیم پز شدند ذرت ها را به همراه فلفل دلمه ای خرد شده اضافه کنید و اجازه دهید چنددقیقه باهم بپزند .حالا مواد را از روی حرارت بردارید و صبر کتید تا کاملا سرد شود.

پس از اینکه مواد کاملا سرد شد گشنیز خردشده را به موادتان اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا عطر گشنیز در تمام قسمتهای آن بپیچد.در تابه ای دیگر سیب زمینی ها را با روغن و نمک سرخ کنید و پس از سرد شدن با مواد قبلی مخلوط کنید.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه بورک اسفناج


حالا خمیرهای یوفکا را باز کنید و کمی از مواد را در ابتدای خمیر ریخته و به آرامي یوفکاها را رول کنید. مراقب باشید که مواد از دوطرف خمیر بیرون نریزد.

حالا می توانید بورک ها را در روغن داغ سرخ کنید و یا آنها را در سینی فر که از قبل چرب شده بچینید و به مدت نیم ساعت در فر با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد بپزید.
این بورک خوشمزه را داغ سرو کنید و از طعم دلپذیرش لذت ببرید .

  • نکته: دقت کنید که مواد میانی سرد باشد تا به هنگام پیچیدن رول ها خمیرتان سوراخ نشود.
  • نکته : مواد میانی بورک نباید آبدار باشند.

نوش جان😋

+1
0
+1
2
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.