آشپزی

طرز تهیه بورک اسفناج

طرز تهیه بورک اسفناج

بورک اسفناج جز پیش غذاهای پر طرفداریست که با ساده ترین مواد و به سرعت آماده می شود و علی رغم سادگی اش طعم بسیار مطبوعی دارد. با دخترانه همراه شوید و طرزتهیه ی این پیش غذای خوش طعم را آموزش ببینید.

مواد لازم برای تهیه بورک اسفناج :

خمیر یوفکای آماده۲۰ عدد
پیاز قرمز۱ عدد
اسفناج خرد شده۳۰۰ گرم
پنیر خامه ای۱۵۰ گرم
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم
شیرنصف پیمانه
سیر۲ حبه
زعفران آب شده۲ قاشق غذاخوری
کره ذوب شده۲ قاشق غذاخوری
نمک – فلفل سیاهبه میزان لازم

طرز تهیه بورک اسفناج :

ابتدا اسفناج ها را بشویید و خرد کنید ،سپس با مقدار کمی آب بپزید ( بیست دقیقه پخت کافیست) و اجازه دهید آب اضافی آن کاملا خشک شود. در تابه مقداری روغن ریخته و پیازهای خردشده را کمی سرخ کنید تا طلایی رنگ و سبک شوند.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه بورک گوشت و قارچ

بعد از اینکه پیازها کمی طلایی شد سیر رنده شده را به همراه نمک و فلفل به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید در حدیکه عطر سیر بلند شود .حالا اسفناج های پخته را به تابه اضافه کنید و چند دقیقه با مواد تفت دهید تا طعم ها به خورد هم بروند.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه بورک سبزیجات


پنیرخامه ای را به تکه های کوچک تقسیم کنید و با مواد مخلوط کنید وقتی پنیر با مواد مخلوط شد تابه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید مواد کاملا سرد شوند.
ورقه های خمیر یوفکا را به صورت مربع های بیست در بیست برش زده و با مخلوط شیر،کره و زعفران آب شده سطح آن را مرطوب کنید.
حالا خمیرها را داخل قالب های مافین قرار داده و با دست به ديواره های قالب فشاردهید تا شکل بگیرد . در هر قالب دو خمیر یوفکا قرار دهید و داخلش را با ترکیب اسفناج پرکنید. سطح رویی بورک ها را با کمی پنیر پیتزا بپوشانید و در فر به مدت بیست دقیقه قرار دهید. وقتی پنیرها آب شد و کمی سطح آن طلایی شد بورک ها را از فر خارج کرده و در ظرف مورد نظر سرو کنید .

نوش جان😋

+1
0
+1
1
+1
0
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.