آرایش و زیبایی, لب

معرفی بهترین رژلب های بازار و نکاتی برای مراقبت از لب ها

روش های نگهداری از لب ها

لب ها

پوست بدن و صورت احتیاج به مراقبت روزانه و دائمی دارد، وبی توجهی به آن باعث پیری زودرس و رفع شادابي و نشاط پوست می شود .
اغلب خانم ها محافظت از پوست صورت بخصوص ناحیه ی چشم را جدی می گیرند. اما گاهی از مراقبت پوست لب ها و اطراف آن غافل می شوند، درحالیکه پوست لب بسیار نازک وآسیب پذیراست و عدم توجه کافی به لب ها باعث پوسته پوسته شدن،ترک خوردن و افتادگی این ناحیه می شود.

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین کرم های ضد آفتاب موجود در بازار


چروک و آسیب ناحیه لب بسیار سریع به چشم می آید، و اگر به حفظ رطوبت وسلامت آنها توجه نکنید. جبران آن کاری سخت.زمان بر وهزینه بر وحتی گاهی بی فایده است پس بهتراست تا قبل ازآنکه دیر شود. به فکر سلامت این عضو زیبای صورتتان باشید.اکنون درسایت دخترانه به نکاتی مهم راجع سلامت لبها می پردازیم.

باید ها و نباید های مراقبت از لب ها :

لب هایتان را با زبان مرطوب نکنید.
از بالم لب هایی که عصاره نعنا یا دارچین دارند استفاده نکنید.
از رژ لب های حجم دهنده ویا حاوی سرب و کیفیت نامرغوب استفاده نکنید.
پوست لبتان را نکنید وآن را آسیب نزنید.
کرم های حاوی ریتونوئید به لبهایتان نزنید.
برای محافظت از لب ها از بالم لب حاوی SPF استفاده کنید.
لب هایتان را اسکراپ ملایم کنید. ( مخصوصا بعد از پاک کردن آرایش لبها )
ماساژ ملایم اطراف لبها به سمت بالا را روتین روزانه تان کنید.
شب ها قبل از خواب روغن های محافظت کننده پوست لب استفاده کنید.

اکنون این سوال پیش می آید که چه محصولات مراقبتی برای حفظ لب هایمان بکار ببریم تا به بهترین نحو بتوانیم از آنها مراقبت کنيم.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه انواع ماسک صورت خانگی


قبل از انتخاب هرمحصول به این فکر کنید که آیا به انتخاب محصولات طبیعی وروشهای خانگی علاقه مندید ویا ترجیح می دهيد بدون دردسر از محصولات آرایشی وبهداشتی کارخانه ای استفاده کنید.


قطعا استفاده ازمحصولات خانگی زمان برونیاز به صرف وقت اما هزینه ی کمتر است. و محصولات کارخانه ای نتیجه گیری سریعتر اما به همان نسبت هزینه بیشتری را نیز می طلبد.

چند روش محافظت پوست لب به طور طبیعی و چند محصول مراقبتی کارخانه ای می پردازیم :

روش های خانگی مراقبت از لب ها


روش اول ( محصولات خانگی )


اسکراب شکر : اول لبهای خود را با آب کمی مرطوب کنید سپس با دانه های شکر لبها را اسکراب کنید، بافت زبر شکر پوست مرده ی لب ها را جدا کرده واجازه می دهد پوست جوان جایگزین قبلی شود،سپس کمی روغن نارگیل گرم شده را روی لب ها بزنید و لب ها را بهم بمالید تا خوب جذب شود ویتامین های A و B و موادمعدنی موجود در روغن نارگیل به حفظ رطوبت لبها کمک می کند.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه ۷ اسکراب بدن خانگی


بالم لب خانگی

  • روغن نارگیل سه قاشق غذاخوری
  • روغن ماکادمیا ۱ قاشق غذا خوری
  • عسل ۱ قاشق چایخوری


مواد فوق را به آرامی در ظرفی مخلوط کرده و بعد در ظرف کوچک در دار و یا قوطی خالی رژ لب قدیمیتان که به خوبی شسته و تمیز کرده اید بریزید. و دریخچال نگهداری کنید تا سرد وسفت شود، می توانید هرشب ازین بالم لب خانگی وطبیعی بعنوان ماسک مغذی برروی لبهایتان استفاده کنید.

گاهی اوقات پیشنهاداتی از قبیل اسکراب لبها با دارچین جهت برجسته شدن آنها و یا اسکراب نعنا جهت خوشرنگی و قرمزی لب به گوشتان می خورد اما بازهم تاکید میکنیم که هرگز ازین مواد بعنوان ماسک یا اسکراپ استفاده نکنید زیرا بافت لب ها آسیب مي بيند.

روش های خانگی مراقبت از لب ها

روش دوم : ( محصولات آزمایشگاهی و کارخانه ای )


استفاده از اسکراب، بالم لب های حاوی ويتامين E وروغن های تقویتی ،همچنین رژ لبهای با کیفیت و فاقد سرب بسیار در حفظ پوست لب و ناحیه ی اطراف لب موثر هستند، درادامه به معرفی چند محصول خوب وپرطرفدار می پردازیم :
بالم لب لابلو
یک بالم خوشبو دارای اسانس های متنوع است که حس سبکی دلپذیری بر روی لبها به جا می گذارد.این بالم لب محبوب فاقد الکل است وباعث نرمی ولطافت لب ها می شود.
بالم لب نئودرم
طیف متنوع رنگی این بالم لب به شما قدرت انتخاب می دهد و همچنین بوی مطبوع و سبکی این بالم لب هم طرفداران خاص خودش را دارد. البته محصولات نئودرم قیمت نسبتا بالایی دارند و اگر برای انتخاب این مخصول دچار تردید شدید بهتراست سایر پیشنهادات مارا نیز بررسی کنید.

بالم لب هیدرودرم :
یک محصول ایرانی اما با کیفیت حاوی روغن کالاندولا وعصاره ی انگوراست این بالم لب بی رنگ است وشما می توانید ازآن بعنوان زیرساز رژلبتان نیز استفاده کنید.


بالم لب ایوروشه :
محصولات ایوروشه با 50 سال سابقه درکار تولید محصولات زیبایی وآرایشی جزپرطرفدارترین محصولات هستندو همیشه جایگاه ویژه ای دربین بانوان دارد.
این بالم لب محبوب حاوی ويتامين E وعصاره ی روغن شی باتر است.همچنین بخاطر وجود روغن فندق و بوی ملایم وانیل بسیار پرفروش است البته اگر از قیمت نسبتا بالای آن چشم پوشی کنید.
بالم لب لاونیچر اوریفلیم :
بالم لب لاونیچر محصولی عالی برای لب های خشک است وپوست لب ها را تقویت می کند،این بالم به پوستهارطوبت رسانی می کند ومواد مغذی پوست را تامین می کند وسبب درخشش پوست لب ها می شود.بخاطر بی رنگ بودن این محصول دربین آقایان هم طرفداران بسیاری دارد .

معرفی-بهترین-رژلب
رژ لب های پر طرفدار

رژ لب های پر طرفدار :


یکی از نکاتی که باید برای انتخاب رژ لب مدّنظر قرار داد این است که از آنجایی که این محصول تماس مستقیم با لب ها دارند وممکن است حتی گاهی خورده شوند حدالامکان فاقد سرب و مواد مضر باشند.

بهتر است به جای خرید رژ لبهای فراوان با رنگهاي متنوع وبی کیفیت از چند رژ لب خوب با کیفیت بالا ومتناسب با رنگ پوستتان استفاده کنید تا سلامت لبها و حتی بدنتان را تضمین کنید.

رژ لب پرطرفدار مک :
یک رژ لب با کیفیت باماندگاری بالا وبافت نرم وسبک است که طیف رنگی گسترده ای دارد و انتخاب را برای شما ساده می کند.رژ لب مک فاقد سرب است و رطوبت لب ها را حفظ می کند اما به علت قیمت بالایی که دارد برای همه مقرون به صرفه نیست.

رژ لب گلدن رز :
رژ لب مات ومخملی گلدن رز با بافتی رنگدانه هایی باکیفیت وعالی ودارای ويتامين E و آووکادو است وتغذیه وآب رسانی لب ها را به عهده دارد .
قیمت این رژ لب معقول ودر رده ی متوسط قرار دارد.

رژ لب دوسه :
این رژ لب که بافتی خالص ویکدست دارد می تواند برای مدت طولانی( 12 ساعت) لبهای شما را پوشش دهد و بسیار نرم وروان بر روی پوست حرکت می کند.

رژ لب لوسمنت :
لوسمنت رژ لب ایرانی است که بخاطر کیفیتی که دارد علی رغم نوپا بودنش طرفداران خاص خودش را پیدا کرده است .این رژ لب علاوه بر کیفیت وماندگاری ودوام رنگ دارای ویتامینA,E و روغن آرگان است علاوه بر این در تهیه ی این روغن از موم زنبور عسل هم استفاده شده است که همین امر باعث لطافت ونرمی لب ها می شود.

رژ لب مای :
این رژ لب هم محصول یک شرکت بهداشتی ایرانی است که کیفیت وتنوع رنگ آن به محبوبيت این برند افزوده است .

رنگهای روشن این برند درمقایسه با رنگهای تیره کمتر است اما ماندگاری و دوام این رژ لب این نقص را پوشانده است ،علاوه براین قیمت مناسب ومقرون به صرفه ای دارد که بر جذابیت آن افزوده است.

راهنمای انتخاب رژلب :

دربازار با انواع رژ لب،ماسک لب،خط لب وبالم و…سایر محصولات آرایشی و مراقبتی لبها روبرو میشوید و پیشنهادات گسترده تری روبروی شما قرار خواهد گرفت اما همیشه این نکته را درنظر داشته باشید که کیفیت وسلامت یک محصول را فدای ارزانی ویاح تنوع رنگ نکنید .

در انتخاب رژ لب همیشه به رنگ پوست خود توجه داشته باشید، تا با انتخاب رژ لب ورنگ اشتباه هزینه ی ناخواسته ای را به خود معطوف نکنید .

رنگی که برروی کاتالوگ و یا صورت مدل ها زیباست حتما برای شماهم زیبا نیست. پس همیشه به گرمي و سردی رنگ پوست خود توجه کنید ، برای انتخاب رژ لب آن را زیر نور طبیعی تست کنید و از انتخاب رنگ زیر نورهای غیرطبیعی فروشگاه بپرهیزید.

قبل از استفاده از رژ لب حتما از مدادلب همرنگ و یا نهایتا یک شماره تیره تر استفاده کنید، تا از بیرون زدگی و نامرتب بودن رژ لبتان جلوگیری کنید وآرایش بی نقصی داشته باشید.

دقت داشته باشید که پس از پاک کردن آرایشتان حتما از یک روغن مغذی برای حفظ رطوبت و ماساژ لب ها استفاده کنید حتی ورزش دادن ناحیه اطراف لب ها باعث می شود که ماهیچه های اطراف لب قوی شود و خط خنده دراطراف لبتان به وجود نیاید.


می توانید اطراف لب ها را با حرکات آرام انگشتها رو به بالا ماساژ دهید تا گردش خون سریعتر اتفاق بیفتد.
این مقاله قصد داشت تا شما را با محصولات مراقبتی لبها آشنا کند و همواره منتظر شنیدن نقدها و پیشنهادات شما جهت ارتقائ مطالب سایت دخترانه هستیم.

+1
0
+1
1
+1
1
+1
0
+1
1
+1
0
+1
0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.