استایل

استایل مونوکروم چیست؟ از چه اکسسوری و رنگ هایی برای استایل مونوکروم استفاده کنیم؟

استایل مونوکروم

استایل مونوکروم چیست؟ و به چه نوع استایلی گفته می شود؟

مونوکروم از دو واژه ی مونو به معنی تک و واحد و کروماتیک به معنای رنگ تشکیل شده است .
استایل مونوکروم ،استایلی به اصطلاح تک رنگ است که درآن از رنگهایی مشابه و هم خانواده استفاده می شود.

این نوع پوشش به این معنا نیست که سرتا پا فقط از یک رنگ استفاده کنید بلکه شما می توانید از ترکیب سه تا نهایتا پنج رنگ اما در یک طیف در لباسهایتان بهره ببرید .

در حقیقت یکی از راههای ست کردن لباس ها و داشتن استایلی محافظه کارانه پوشیدن لباسهای تک رنگ و به اصطلاح مونوکروم است.
دقت داشته باشید که رعایت هارمونی در پوشیدن لباسهای تک رنگ از اولویت برخوردار است .

بیشتر بخوانید : شلوار مام استایل چیست؟

همچنین در نظر داشته باشید که حتما در این نوع لباس پوشیدن به رنگ پوست خود ،مدل موهایتان و حتی رنگ مو و چشمتان نيز دقت کنید، چون یکدست بودن رنگها درصورت عدم هماهنگی باعث خستگی چشم بیننده و نامناسب به نظر رسیدن استایل شما می شود.

استایل مونوکروم
استایل مونوکروم

چه اکسسوری هایی برای استایل مونوکروم مناسب هستند ؟

در استایل مونوکروم استفاده از اکسسوری های مناسب می تواند کمی هیجان به این سبک لباس پوشیدن اضافه کند و استایل شما را از یکنواختی نجات دهد.
نکته ای که در استفاده از اکسسوری ها باید مدّ نظرداشته باشید این است که پوشیدن جواهرات خیلی بزرگ و خارج از عرف مناسب نیست و بهتر است از جواهرات ساده و شیک استفاده کنید.
دقت داشته باشید که تیپ و ظاهر شما فقط در لباستان خلاصه نمی شود ،بلکه کفش ها ،کلاه ،روسری،دستمال گردن ،کمربند ،جواهرات و حتی رنگ ناخن هایتان نیز جز جدا نشدنی از استایل شماست .می توانید با هماهنگی و کمی جسارت این استایل خاص و یکنواخت را هیجان انگيز تر کنید.

اکسسوری مناسب استایل مونوکروم

در چه مکان هایی از استایل مونوکروم استفاده کنیم ؟

مسئله ی دیگری که باید در استایل مونوکروم به آن توجه کنید پوشیدن لباس با توجه به سن و همچنين مکانی است که می خواهید درآن حضور یابید است .به عنوان مثال در یک استایل خیابانی پوشیدن رنگ پرتقالی یا سرتاسر بنفش مناسب نیست و این نوع رنگها بیشتر برای مهمانی های خاص و یا جمع های دوستانه است .
هرچند صنعت مد گاهی به شما پیشنهاد می کند که سنت شکنی کنید و درقید و بند عددهای شناسنامه نباشید اما انتخاب رنگهای خنثی و ترکیبات مناسب هیچ گاه شما را در معرض انتقاد و یاحتی پشیمانی قرار نمی دهد.

استایل مونوکروم چیه
مونوکروم

از چه ترکیبات رنگی در استایل مونوکروم استفاده کنیم ؟

برای انتخاب رنگ مناسب می توانید ابتدا از رنگهای خنثی مثل سفید،طوسی ،خاكستري،قهوه ای و مشکی بهره ببرید و کم کم رنگهای جسورانه تری مثل زرد یا سبز را امتحان کنید .
کم کم تجربه ی شما به کمکتان خواهد آمد و شما را از سر درگمی نجات خواهد داد.
یکی از رنگهای فاخر پرطرفدار و خاص برای زنان و مردان شیک پوش رنگ سورمه ای و کرم شکلاتی است .

این سبک لباس پوشیدن را می توانید در استایل سلبریتی ها در مراسم بزرگی چون اسکار و بفتا و…هم مشاهده کنید .
افرادی چون آنجلیناجولی،بردپیت ، جی جی حدید و کلوئی کارداشیان از سلبریتی هایی هستند که طرفدار این نوع لباس پوشیدن هستند.

پوشيدن رنگهای سیاه و سفید و چهارخانه و طرحهای تلفیقی این دو رنگ نیز جز استایل های دخترانه و پرطرفدار است .این سبک لباس پوشیدن علاوه بر فاخر بودن از یکنواختی و خسته کننده بودن این نوع تیپ می کاهد .
رنگ کرم استخوانی ،شیری و عاجی هم می تواند جایگزین مناسبی به جای رنگ سفید باشد.با جایگزین کردن این رنگها به جای سفید خالص از شرّ آلودگی و کثیف شدن رنگ سفید خلاص می شوید علاوه برآن کمی این نوع استایل دخترانه تر و جذاب تر به نظر خواهدرسید .

استایل مونوکروم چیست
جی جی حدید در استایل مونوکروم

رنگ های کاربردی در استایل مونوکروم کدامند؟

پوشیدن تمام رنگهایی که با رنگ پوست ،جثهّ و سلیقه تان همخوانی دارد در این استایل بلامانع است.
بعنوان مثال افراد ریز نقش از پوشیدن رنگهای تیره و افراد با جثه وهیکل درشت (به خصوص بانوان) از پوشیدن لباسهای خيلي روشن بپرهیزند .
برای انتخاب رنگ لباس بهتر است ابتدا رنگ اصلی را انتخاب کنید سپس با توجه به دایره ی رنگها از تناژهای تیره یا روشنتر و مشابه رنگ اصلی استفاده کنید.

مونوکروم

آیا مونوکروم به معنای سادگی است ؟

استایل مونوکروم فقط در تک رنگ بودن و سادگی خلاصه نمی شود بلکه می توانید با کمی سلیقه و حوصله طرحهای هیجان انگیزتری را به لباسهایتان اضافه کنید .به عنوان مثال :
می توانید از پارچه هایی با بافت و طرح های جذاب استفاده کنید یا می توانید از لباسهای گلدوزی شده ،چاپ برجسته،نقاشی های دستی و لباس های برش دار برای شیک تر به نظر رسیدن آنها استفاده کنید .
استایل مونوکروم برای افراد ریزنقش بسیار مناسب است ،استفاده از رنگهای روشن و حتی طرحدار می تواند اندام آنها را متوازن تر نشان دهد .همچنین این نوع لباس پوشیدن برای افراد درشت هیکل نیز توصیه می شود منتها انتخاب رنگی هوشمندانه ترجیحا تیره و خنثی در توازن این نوع اندام موثرتر است.

مونوکروم شما را کشیده تر و قد بلندتر نشان می دهد بخصوص اگر رنگهای مات در بالا تنه و رنگهای براق تر در پایین تنه استفاده شوند.

در بخش استایل دخترانه می توانید سبک مناسب خودتان را پیداکنید و استایلی دخترانه و به روز داشته باشید .

+1
6
+1
3
+1
2
+1
1
+1
1
+1
1
+1
0

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “استایل مونوکروم چیست؟ از چه اکسسوری و رنگ هایی برای استایل مونوکروم استفاده کنیم؟

  1. تصویر آواتار سارا گفت:

    ممنون بخاطر توضیحات کاملتون🙏

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.