آشپزی

ترفندهایی طلایی برای داشتن پیاز داغ طلایی

ترفندهایی طلایی برای داشتن پیاز داغ طلایی

ترفندهای آشپزی ( پیازداغ طلایی )


پیاز داغ درست کردن جز اولین کارها در آشپزی ایرانیست ،تقریبا اکثر غذاهای ایرانی با پیاز داغ درست کردن در اول کار آغاز می شود.
اما همین کار ساده هم گاهی با مشكلات زیادی از جمله سوختن پیازها و یا یکدست نبودن رنگ آن همراه است .با ترفندهای آشپزي دخترانه همراه باشید و نکات طلایی سرخ کردن پیاز را یاد بگیرید.

برای سرخ کردن پیاز ،کمی نمک به آن اضافه کنید تا طعمش را حفظ کند.

هنگام سرخ کردن پیاز می توانید ادویه های غذاراهم به همراه آن سرخ کنید تا عطر وبوی ادویه ها بیشتر دربهبودطعم غذاخودنمایی کنند.

تابه های چدنی یا گرانیتی برای سرخ کردن پیاز مناسب ترند .

سعی کنید هر بار مقدار کمی از پیازها را سرخ کنید ،زیرا حجم زیاد پیاز باعث آب افتادن آن می شود و پیازها یکدست و طلایی رنگ نمی شوند.

بیشتر بخوانید : ترفند و فوت و فن های سرخ کردن بادمجان

از روغن های مناسب سرخ کردن استفاده کنید تا پیاز داغ خوش رنگ و طلایی داشته باشید .

درهنگام سرخ کردن پیازها از روغن زیاد استفاده کنید و مرتب هم بزنید تا اطراف تابه پیازها سیاه نشوند و نسوزند .سعی کنید حرارت تمام نقاط تابه یکسان باشد.

برای داشتن پیازداغ مجلسی و برشته چند دقیقه قبل از سرخ کردن پیازها را با شیرآغشته کنید و پس از صاف کردن در روغن زیاد و داغ سرخ کنید.

برای داشتن پیاز کاراملی از پیاز قرمز استفاده کنید ،پیازها را خلالی برش دهید و با روغن فراوان سرخ کنید کمی که تغییر رنگ داد چند قاشق آب به روغن داغ اضافه کنید و هم بزنید، اینکار پیاز ها را شوک کرده و علاوه بر یکدست شدن رنگ آن قند پیاز خارج شده و پیازها کاراملی می شوند. مراقب باشيد روغن داغ به صورت و دستهایتان پاشیده نشود.

کد بانوهای دخترانه شما چه نکات دیگری در داشتن پیاز داغ طلایی و خوشرنگ بلدید؟ از طریق نظرات با دیگر کاربران دخترانه به اشتراک بگذارید.

+1
0
+1
1
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.