مادرانه, مو

آیا رنگ کردن مو در دوران شیردهی برای نوزاد مضر است؟

رنگ کردن موها در دوران شیردهی

رنگ کردن موها در دوران شیردهی

بسیاری از مادران در دوران بارداري بخاطر حفظ سلامت جنین و اطمینان از شرايط مناسب فرزندشان حاضر نیستند که موهایشان را رنگ کنند،اما پس از زايمان بدنبال راهی برای ایجاد تنوع و تغییر روحیه ی خود هستند .همچنین از بین رفتن جذابيت ظاهری و تناسب اندام و کمبود وقت برای انجام فعالیت های ورزشی و برگشتن به شرایط قبلی گاها باعث کم شدن روحیه و در مواردی بروز افسردگی بعداز زایمان می شود،ازاینرو ایجاد تنوع درظاهر بخصوص رنگ کردن موها می تواند تا مدتها شرایط را بهتر کند.


حال سوالی که پیش می آید اینست که آیا رنگ کردن موها در دوران شیردهی برای نوزاد بی خطر است و آیا ممکن است که مواد مضر از طریق پوست جذب خون و شیر شوند و باعث مسموميت و ایجاد حساسیت در کودک شود یا خیر؟

متاسفانه تحقیقات گسترده ای دررابطه با ارتباط رنگ کردن موها وجذب آن از طریق پوست و مسمومیت نوزادان صورت نگرفته است، اما احتمال جذب مواد شیمیایی موجود در رنگ توسط جریان خون و تاثیر آن به شیرمادر و سلامتی نوزاد کم است.

اما راه حل !

همیشه راهکارهایی برای به حداقل رساندن خطرات ناشی از رنگ کردن موها وجود دارد .
یکی از این راهها استفاده از هایلایت های تکه ای و یا استفاده از تکنیک آمبره جهت رنگ کردن موهاست ،با این روش ها ریشه ی موهایتان با رنگ و اکسیدان و یا مواد دکلره در تماس نخواهند بود و در نتیجه جذب رنگ از طریق پوست منتفی است.

راه دومی که به شما پیشنهاد می شود اینست که قبل از رنگ کردن موهایتان فرزندتان را کاملاً با شیرتان تغذیه کنید تا حداقل چندساعت بعد از رنگ کردن موهایتان نیاز به تغذیه نداشته باشد و یا مقداری شیر بدوشید و در شیشه ی شیر نگهداری کنید تا درصورت نیاز از آن تغذیه شود همچنين بهتر است قبل از شیردادن به نوزاد پس از رنگ کردن موها کمی از شیرتان را بدوشید و دور بریزید تا در صورتيكه احتمال مسمومیت وجود داشته باشد آن را به کمترین میزان برسانید .

بیشتر بخوانید : آیا رنگ کردن موها در دوران بارداری برای جنین خطرناک است ؟


از نکات بسیار مهمی که یک مادرباید حتما آن را مدّ نظر داشته باشد اینست که کودک در معرض بوی اکسیدان ،رنگ مو و دکلره قرار نگیرد زیرا مسمومیت تنفسی برای نوزادان بسیار جدی وخطرناک است .
رنگ موهای فاقد آمونیاک گزینه ی بهتری نسبت به سایر رنگها هستند.
رنگهای گیاهی نیز می توانند جایگزین مناسبی به جای رنگهای شیمیایی باشند و البته حتما تست حساسیت برای آنها نیز باید لحاظ شود.
در آخر اینکه از آنجاییکه هنوز تحقیقات کاملی در مورد آثار رنگ مو و تاثیرآن بر شیر مادر صورت نگرفته است بهتراست قبل از هر تغییری با پزشک معتمد خود مشورت کنید .

لطفا پیشنهادات و یا تجربیات خود را با دیگر کاربران دخترانه به اشتراک بگذارید .

+1
0
+1
1
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.